söndag 6 april 2014

Paradiso





Fantastisk flygning från San Jose  till corcovado med Nature Air.  Propellerplan med plats för 10 personer. Går inte att förklara för någon som inte åkte plan av denna storlek och sett Costa Ricas
natur.

Vi bor på en otrloligt fin lodge dit endast går att ta sig med båt el flyg. Dessa regnskogsområden är
helt unika.

Dagens facit. Riktigt dåligt fiske, själv blev jag utan fisk men hade bla fem roosters som följde min popper vid ett tillfälle. Dan och Jimmy fick varsin rooster av mindre storlek.

Dagens höjdare var när jag metade. Satt och tittad i motorsprutet när vattnet helt plötsligt blev prickigt. En babyvalhaj på 3-4 meter följde vårt motorsprut i ett par minuter.

Jag hade fener och mask framme inom fem sekunder men fick inte klartecken att hoppa i för kapten.
Några tråkiga regler som jag inte kände till.

När vi satt i poolen kom två styck scarlett macawk flygande ovanför oss. Såg fyra krokodiler när vi gick de 500 metrarna in till byn.

Behöver sova nu.

2 kommentarer:

Team Beast sa...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGa9T-8YTDqJCdq9MwwTtV5se153gSEgxlmxTF1GIiBRn_ZDkVsQ

Fan vad mäktigt!!!

Team Salmonator sa...

Så härligt, ett stort lycka till. Glöm nu inte solkrämen så du inte bränner lilla näsan :)