söndag 9 juni 2013

Tuff inledning i Panama med guldkant.

Sitter och summerar dagen och jag är lite yr. Uppstigning 05:15 och därefter fiske till 18:00. Lite avslappning i poolen, massage och en fantastisk middag med obegränsade mängder tuna sasmimi till förrätt och därefter hummer och ännu mer tuna inbakad i bacon och så lite Panamesiska efterrätter tar ut sin rätt.

Well, fisket då?! En otroligt trög dag. Vi har kört 150 nm i transportsträcka. På förmiddagen hade vi ett Marlinhugg men fick aldrig kontakt. Därefter inte ett hugg eller ett tecken av gulfenad tonfisk på hela dagen. Vid femton tiden började vi att driftmeta efter andra arter. Det tog inte mer än fem minuter innan jag själv fick ett riktigt prakthugg på en agnad 2 kilos bonito. Att det var guldmakrill tog inte mer än 10 sekunder att förstå när den gick upp och hoppade.  Hade ett tufft jobb att få in den till båten och började undra om jag gjorde något fel fast jag satte full press. Dorada brukar komma hyggligt lätt.

Vi såg att den var fin när den hoppade, men först efter 15-20 minuter fattade vi varför det tog mig tid att få in den. När kapten satte huggkroken i fisken fick vi alla se den största Dorade vi sett, 60 pound.
Underbart vacker.

Jag hade därefter ytterliggare lite tur och fick fånga två mullet snappers. Inga stora men den största mellan 15-20 pound.

För övrigt var det trögt i båten idag och även i övrigt båtar.
Vädret har varit kanon hela dagen med nästan sol hela dagen.







Inga kommentarer: