torsdag 13 juni 2013

Dag 5 Panama-Inshorefiske





Efter fyra dagar med långa transportsträckor beslöt vi oss idag för att fiska inomskärs.

Dagens väder var det bästa under hela resan och himlen var klarblå och vid lunchtid var
det manligt att poppa i 35 graders värme. Jag, Jimmy och DAn  har poppat galet mycket under veckan utan någon som helst  framgång.  Vi har dock haft mycket kontakter och så även idag då
jag själv lyckade kroka en mindre Jack Cravelle och Jimmy en needle fish.

Under dagen fick vi dock på andra fiskemetoder inledningsvis två Rooster, en lite mindre till Underberger Dan och en på 35 pound till mig själv. Lite senare fick även Dan, Underberger Dan
en Barrucuda utöver det vanliga, den var nästan lika lång som vår kapten och vägde 40 pound.

På seneftermiddagen fick jag själv vid mete med levande agn ett kärt återseende som har ifrågasatts av del. På vår första resa hit fick jag en pacific needle fish(horngädda) som vi då vägde till 7 kg. Idag var den enligt kapten större. Han uppskattade needlefishen till 20 pound och där var ingen annan i båten som ifrågasatte detta. Horngädda 9 kilo, det är lite cooolt. Både gast och kapten är livrädda för
dem och så även jag som kanske syns på fotot.

Bilden på Roostern är kanske inte den bästa, men den stack direkt ner i djupet efter den snabba foto
sejouren.  

Har nu tryckt i oss en femrätters middag och jag har fått hicka.
Gör en summering när jag kommer hem.

Snart hemma så att vi kan visa alla gösnördar var skåpet skall stå.

Inga kommentarer: