fredag 11 januari 2013

Panama City

Då var fisket slut och vi har precis anlänt till Panama City efter en ganska bekväm bussfärd i 7 timmar. Nu väntar Argentiskt steakhouse och förmodligen några goda drinkar och lite eftersnack ikväll.

Skickar lite bilder på de senast dagarnas fiske. Bla några bilder på mina egna roosters, riktigt fina aktionbilder. Följer också lite andra bilder från de senaste dagarnas fiske. Ralph fångade en stor Dorado på 50 pound häromdagen, det kom också upp en black marlin i en annan av våra båtar igår.
Även den vägde runt 500 pound.

Jag har verkligen haft förmånen att få fiska med trevliga grabbar. Även kapten och gast var enastående, de var lite stela de första dagarna men sedan slappnade de av och vi hade sjukt
många garv.

Det har varit galet varmt och att poppa har verkligen varit en utmaning, men det är nog det roligaste fiskesättet som finns. Vad jag kan minnas så har solen gått i moln vid 3 tillfällen under mina 11 dagar härnere. Tyvärr fastnade vi lite i marlin utmaningen och även vår kapten gillade big game mer än inshore fiske, så det blev lite för mycket av den varan.





Håller just på att ladda upp filmer som finns tillgängliga om några timmar. Bla när vi återutsätter blue marlinen samt en film på när jag själv fångar min sailfish. Kommer efterhand lägga upp en massa andra fiske och dykfilmer.

Inga kommentarer: