onsdag 9 januari 2013

Gårdagens och dagens fiske


Gårdagens fiske gick bra för oss och vi blev näst bästa båt. Vi fick bla 3 rooster på Popper, varav jag själv fick två med en topp på 35 pound. Fick själv också en jack cravelle på 15 pound som höll på att dra ner mig i vattnet när jag stod på poppingplattformen. Den var betydligt starkare än roostern på 35.
Det lär vara världens starkast fisk i förhållande till sin storlek som inte blir större 12 kg.

Idag var jag sist ut på trollinglistan och fick aldrig greppa trollingspöna. Poppade på Hannibal bank och brände ett fethugg av antingen en stor barracuda eller wahoo, kunde inte så vad det var. Jimmy var först ut och brände först en 500 pounds marlin och därefter ett dubbelhugg på sailfish. Men det var inte hans fel, vi lyckades aldrig kroka dem helt enkelt. Slutresultatet för oss i dag blev därför ganska blygsamt med tre dorades, dock med en topp på 50 pound.
Jag har inte hunnit ladda ner bilder från alla kameror så jag har inte bilder på mina egna fiskar eller båtens fiskar just nu. Håller även på att ladda upp en jävla massa filmer på youtube som man tydligen måste göra innan man kan lägga upp dem på sina blogg.

Dagens fisk måste dock vara Eddies, kolla in skönheten som kunde returneras oskadd. 55 pound på popper.


Inga kommentarer: