tisdag 17 april 2012

Tror det funkar nu!





Äntligen fungerar autopiloten igen. Åtminstone så har den fungerat under fisket den
gångna helgen. Jag och Oscar fiskade från Simris men på Bornholm under både lördagen och söndagen. På lördagen hade vi inte fullt ställ förrän kl var 11:30 men vi behövde inte vänta länge innan vi körde på ett dubbelhugg. Båda landades, den största på 9,7kg och en lite mindre på 7 kg. Ytterliggare en timme senare landar vi ytterligare en lax på 6 kg.
Dimman låg tät hela dagen och lättade inte förrän framåt 16 tiden.

På söndagen startade vi tidigare och hade fullt ställ vid 08:30 tiden. Lite efter lunch börjar jag oroa mig för att vi skulle gå en bomtur till mötes för första gången på nästan två år. Då kommer återigen dubbelhugget. En 8,6 kgs och en 2 kgs lax landas efter en mycket hård fight med den förstnämnda. Vi fiskar på och landar en stund senare en färgad lite mager öring på 3 kg på planerboarden som får gå tillbaka, vilket även 2 kgs laxen gjorde. Ytterligare en timme senare är det återigen ett hugg på planerboarden. Fisken är vrålstark och jag tror lätt att det är en 10 kgs. Tar mig säkert 20 minuter att landa fisken och jag blir lätt besviken när ytterligare en lax på 8,6 kg håvas. Härefter landar Oscar ännu en lax i 4-5 kgs klassen och jag själv tar även en under måttet. Laxarna är i mycket bra kondition och ger fantastiska fighter.
Nu väntar vi bara på någon riktigt stor lax.

Sammanfattningsvis en bra helg med 3 laxar på lördagen och 6 på söndagen. Vi fiskade inte på någotvis bland de bästa, men ändå bra. Temperaturen höll sig mellan 3,9-4,5 grader.

Inga kommentarer: