onsdag 22 april 2015

Bra fiske i Panama dag 2

Efter gårdagens fina fiske efter tuna runt Montosa bestämde vi oss för att köra samma repa en dag till.
Vi konstaterade snabbt att fisken gick djupt och redan efter en liten stund stod alla med vars ett speed-jiggin spö i handen. De tog inte lång tid förrän jag själv hade djupt spöböj och kapten Sergio bara skrattade och sa att jag nu hade ett smärre helvete framför mig. Fisken högg på ca 30-40 meters djup och inledningsvis så fick jag in lite lina och trodde att det var en normal fisk. Det visste Sergio att det inte var.  Snabbt vändes fighten till fiskens fördel och trots riktigt hård press så förlorade jag mer och mer lina. Jag kände mig dock maximalt laddad och var beredd på att hålla på riktigt länge. När Sergio menar stor fisk, då är det stor fisk. Vi har fångat blue marlin på 650 och tuna på 220 pound med honom tidigare. 15 minuter är allt vi får tillsammans, därefter går fisken segrande ur striden och mitt flyt för dagen är brutit.

Däremot så flöt det på för Lenny och Dan Banan resten av dagen.De fångade två tunor var i vikter mellan 50-75 pound. Under dagen kom även en liten red snapper upp samt en mindre mullet snapper.
3 av 4 tonfiskar fångades på speedjigging och den sistnämnda på mete med bluerunner.

Inga kommentarer: